• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Безпечне освітнє середовище

Дії учасників освітнього процесу під час сигналу "Повітряна тривога"


БЕЗПЕЧНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ: ЯК ДІЯТИ ВЧИТЕЛЯМ ПІД ЧАС ЗАНЯТЬ ПРИ ОГОЛОШЕННІ СИГНАЛУ «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА»?


/Files/images/КОДЕКС2.jpgлист МОН України від 14.08.2020 № 1/9-436 “Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню)”

КОДЕКС БЕЗПЕЧНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА Методичний посібник

План заходів

з реалізації Національної стратегії розбудови

безпечного і здорового середовища

у новій українській школі на 2022 рік

№ з/п Стратегічна ціль Зміст заходу Термін виконання Відповідальний
1. Здоров'язбережувальна складова освіти Опрацювання Державного стандарту базової середньої освіти; Січень- лютий Заступник директора з НВР
Вибір оптимальних технологій і навчання програм, що враховує стать, вік, соціальне та екологічне середовище; Протягом року Учителі предметники
Створення позитивного мікроклімату в класних колективах Протягом року Класоводи, кл. керівники
Сприяння руховій активності здобувачів освіти та педагогів ( проведення фізкультхвилинок на уроках, руханок на перервах та ін.) Протягом року Класоводи, кл. керівники, вчитель фізичної ку льтури, педагог - організатор
Організація особистісно орієнтованого навчання з урахуванням індивідуальних можливостей дитини. Протягом року Учителі- предметники
Проведення уроків на природі. Протягом року Учителі- предметники
2. Розбудова здорового харчування Забезпечення їдальні харчоблоку сучасним обладнанням, що створює безпечні умови організації харчування. Протягом року УО
Формування звичок здорового способу життя( кл. години, перегляд фільмів. Протягом року Класоводи, кл. керівники
Контроль харчування згідно з Санітарним регламентом, організація дієтичного харчування. Протягом року Адміністрація
Проведення інформаційної пропаганди, що мотивує до здорового харчування учасників освітнього процесу Протягом року Сестра медична
3. Удосконалення медичного обслуговування учнів та працівників закладів освіти Організація заходів щодо інформування учасників освітнього процесу з питань вакцинації, профілактики інфекційних та неінфекційних захворювань, збереження сексуального та репродуктивн. здоров’я молоді, протидії поширенню серед учнів звичок, небезпечних для їх фізичного або психічного здоров’я Протягом року Сестра медична
Створення умов для медичного обслуговування дітей ( забезпечення базової аптечки, дообладнання мед. кімнати) Протягом року УО Адміністрація
Здійснення контролю за проходженням періодичного медичного огляду учнів і педагогічних працівників Відповідно до плану Сесатра медична
Проведення моніторингу медичного огляду та стану здоров’я учнів Відповідно до плану Сестра медична
Забезпечення супроводу дітей з хронічними захворюваннями Протягом року Сестра медична
4. Професійний розвиток педагогічних працівників Підвищення кваліфікації вчителів Протягом року УО Заступник директора з НВР
Організація тренінгів, охоплення педагогічних працівників навчанням Протягом року Заступник директора з НВР, психолог, сестра медична
Умови для рухової активності та здорового харчування педагогічних працівників Протягом року Заступник директора з НВР
Самоосвіта через вебінари, онлайн курси, едкемпи на різних освітніх платформах Протягом року педпрацівники
5. Безпечність, доступність та інклюзивність освітнього середовища Проведення заходів з метою інформування учасників освітнього процесу щодо можливості отримання психологічних послуг у школі Протягом року Психолог
Розроблення механізму взаємодії психолога школи у випадках, що виходять за межі його професійної компетентності з інклюзивно-ресурсним центром, установами охорони здоров’я, соціального захисту, правоохоронними органами, громадськими об’єднаннями І квартал 2022 року Психолог
Контроль за дотриманням у Санітарного регламенту, протиепідемічних правил, вимог безпеки експлуатації будівлі та забезпечення їх надійності, зокрема щодо інклюзивності будівель, споруд, вимог пожежної безпеки, правил запобігання та протидії насильству та булінгу в ЗЗСО Протягом року Адміністрація
Поповнення матеріально – технічної бази інклюзивних класів Протягом року УО Адміністрація
Забезпечення широко смуговим доступом до Інтернету зі швидкістю 100Mбіт/с локальною мережею Wi-Fi Протягом року УО Адміністація
Охоплення учнів з ООП психолого-педагогічними і корекційно-розвитковими послугами Протягом року Команда психолого-педагогічного супроводу
6. Покращення освітнього процесу та результатів ЗНО Виконання Держстандарту початкової освіти Протягом року Адміністрація, вчителі
Покращення матеріально- технічної бази класів початкової та середньої школи Протягом року УО
Дотримання послідовності і наступності між початковою і базовою школами Протягом року Адміністрація, вчителі

Кодекс безпечного освітнього середовища

/Files/images/КБОС.jpg

ЗАТВЕРДЖЕНО Директор школи __________ О.В.Прістінська 30.10.2020 р. УХВАЛЕНО Педагогічною радою протокол № 10 від 30.10.2020 р.

ВСТУП

Основним завданням сучасної школи є створення безпечного освітнього середовища, а також забезпечення прав, свобод та інтересів дітей. Концепція «Нова українська школа» (НУШ) вимагає реформування існуючого алгоритму розвивальної, корекційної та профілактичної роботи.

Головним завданням для усіх дій працівників загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №9 Світловодської міської ради Кіровоградської області - необхідність діяти в інтересах дитини. Кожен працівник закладу повинен ставитися до дітей з повагою. Використання працівником будь-якої форми насильства проти дитини є неприйнятним.

Працівники закладу освіти повинні діяти відповідно до чинного законодавства України та у межах своїх повноважень. У закладі освіти створено «Кодекс безпечного освітнього середовища» (КБОС) згідно принципів, які регулюють стосунки між усіма учасниками освітнього процесу.

Головною метою (КБОС) є навчання учасників освітнього процесу безпечній взаємодії в освітньому процесі, а також захист дітей від насильства з боку однолітків і дорослих (батьків, опікунів або працівників закладу освіти).

Розділ I. ВИЗНАЧЕННЯ ТЕРМІНІВ

1.Працівник - особа, яка працює у закладі освіти згідно з трудовою угодою або за контрактом.

2.Дитина - будь-яка особа віком до 18 років.

3.Особа, уповноважена представляти дитину, один із батьків чи прийомних батьків або законний опікун.

4.Дозвіл батьків (опікунів) означає дозвіл, наданий хоча б одним з батьків дитини. Проте якщо між батьками дитини немає згоди, їм необхідно повідомити про вирішення питання в родині або в судовому порядку.

5.Насильство проти дитини розуміється, як дії проти дитини, що підлягають покаранню та є забороненими, скоєні будь-якою особою, зокрема працівником закладу освіти, або дії, які загрожують благополуччю дитини, зокрема неналежний догляд за нею.

6.Особа, відповідальна за Інтернет - працівник закладу освіти, призначений керівником для контролю за користуванням дітьми мережею Інтернет на території навчального закладу та їх безпеку під час такого користування.

7.Особисті дані дитини - будь-яка інформація, за допомогою якої можна ідентифікувати дитину.


Розділ IІ. ЗАВДАННЯ КБОС

Маючи на меті створити безпечний освітній простір, необхідно чітко сформулювати та зазначити завдання, які регламентують засади КОДЕКСУ.

Аналізуючи питання безпечного освітнього середовища були визначені основні завдання КОДЕКСУ:

1.Визначити поняття «булінгу» та його види; виявити чинники, які перешкоджають безпеці учасників освітнього процесу.

2.Відпрацювати систему узгоджених поглядів і уявлень учнів, педагогів, психолога, батьків на освітнє середовище школи.

3.Обґрунтувати умови організації безпечного освітнього середовища та вимоги (критерії) до його ефективної організації для кожного учасника освітнього процесу.

4.Скласти доступний алгоритм реагування та протидії булінгу.

5.Сформулювати конкретні рекомендації учням, педагогічним працівникам, адміністрації школи, батькам щодо організації безпечного середовища в навчальному закладі.

Розділ ІІІ. БУЛІНГ

Булінг (знущання, цькування, залякування) - це зарозуміла, образлива поведінка, пов'язана з дисбалансом влади, авторитету або сили.

Булінг проявляється у багатьох формах: є вербальна, фізична, соціальна форми булінгу, а також кіберзалякування.

Стаття 1. Вербальний булінг

Словесне знущання або залякування за допомогою образливих слів, яке включає в себе постійні образи, погрози й образливі коментарі про кого-небудь (про зовнішній вигляд, релігію, етнічну приналежність, інвалідність, особливості стилю одягу і т. п.).

Стаття 2. Фізичний булінг

Фізичне залякування за допомогою агресивного фізичного впливу полягає в багаторазово повторюваних ударах, стусанах, підніжках, блокуванні, поштовхах і дотиках небажаним і неналежним чином.

Стаття 3. Соціальний булінг

Соціальне залякування із застосуванням тактики ізоляції припускає, що когось навмисно не допускають до участі в роботі команди, групи, перебуванні за обіднім столом, грі, занятті спортом чи громадській діяльністі.

Стаття 4. Кіберзалякування

Кіберзалякування (кібернасильство) або булінг у кіберпросторі полягає у звинуваченні когось з використанням образливих слів, брехні та неправдивих чуток за допомогою електронної пошти, текстових повідомлень і повідомлень у соціальних мережах. Сексистські, расистські та подібні їм повідомлення створюють ворожу атмосферу, навіть якщо не спрямовані безпосередньо на дитину.

Розділ ІV

РЕАГУВАННЯ ТА ПРОТИДІЯ БУЛІНГУ

ПОРЯДОК подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки боулінгу. Загальні питання

1.Цей Порядок розроблено відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)».

2.Цей Порядок визначає процедуру подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькуванню).

3.Заявниками можуть бути здобувачі освіти, їх батьки/законні представники, працівники та педагогічні працівники закладу освіти та інші особи.

4.Заявник забезпечує достовірність та повноту наданої інформації.

5.У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:

Булінг (цькування) - діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

6.Типовими ознаками булінгу (цькування) є :

- систематичність (повторюваність) діяння;

- наявність сторін - кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);

- дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

Подання заяви про випадки булінгу (цькуванню)

1.Здобувачі освіти, працівники та педагогічні працівники, батьки та інші учасники освітнього процесу, яким стало відомо про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого стали, або підозрюють його вчинення стосовно до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб, зобов’язані повідомляти директора закладу.

2.Розгляд та неупереджене з’ясування обставин випадків булінгу (цькування) здійснюється відповідно до поданих заявниками заяв про випадки булінгу (цькування) (далі - Заява).

3.Заяви, що надійшли на електронну пошту школи отримує секретар, яка зобов’язана терміново повідомити керівника закладу та відповідальну особу.

4.Прийом та реєстрацію поданих Заяв здійснює відповідальна особа, а в разі її відсутності - особисто директор школи або його заступник.

5.Заяви реєструються в окремому журналі реєстрації заяв про випадки булінгу (цькування).

6.Форма та зразок Заяви оприлюднюється на офіційному веб-сайті закладу.

7.Датою подання Заяв є дата їх прийняття.

8.Розгляд Заяв здійснює директор закладу із дотриманням конфіденційності.

Відповідальна особа

1.Відповідальною особою призначається працівник закладу з числа педагогічних працівників.

2.До функцій відповідальної особи належить прийом та реєстрація Заяв, повідомлення директора закладу.

3.Відповідальна особа призначається наказом директора закладу.

4.Інформація про відповідальну особу та її контактний телефон оприлюднюється на офіційному веб-сайті закладу.

Комісія з розгляду випадків булінгу (цькування)

1.За результатами розгляду Заяви директор закладу видає рішення про проведення розслідування випадків булінгу (цькування) із визначенням уповноважених осіб.

2.З метою розслідування випадків булінгу (цькування) уповноважені особи мають право вимагати письмові пояснення та матеріали у сторін.

3.Для прийняття рішення за результатами розслідування директор закладу освіти створює комісію з розгляду випадків булінгу (цькування) (далі - Комісія) та скликає засідання.

4.Комісія створюється наказом директора закладу.

5.До складу комісії можуть входити педагогічні працівники (у томі числі психолог), батьки постраждалого та булера, директор школи та інші зацікавлені особи.

6.Комісія у своїй діяльності керується законодавством України та іншими нормативними актами.

7.Якщо Комісія визначила, що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять систематичний характер, то директор школи зобов’язаний повідомити уповноважені органи Національної поліції (ювенальна поліція) та службу у справах дітей.

8.У разі, якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України із заявою, про що директор школи має повідомити постраждалого.

8.Рішення Комісії приймаються більшістю її членів та реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.

9.Потерпілий чи його/її представник можуть звертатися відразу до уповноважених органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та службу у справах дітей з повідомленням про випадки булінгу (цькування).

10.Батьки зобов’язані виконувати рішення та рекомендації Комісії.

Терміни подання та розгляду Заяв

1.Заявники зобов’язані терміново повідомляти керівника закладу про випадки булінгу (цькування), а також подати Заяву.

2.Рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб видається протягом 1 робочого дня з дати подання Заяви.

3.Розслідування випадків булінгу (цькування) уповноваженими особами здійснюється протягом 3 робочих днів із дати видання рішення про проведення розслідування.

4.За результатами розслідування протягом 1 робочого дня створюється Комісія та призначається її засідання на визначену дату, але не пізніше ніж через 3 робочі дні після створення Комісії.

5.Директор закладу зобов’язаний повідомити уповноважені органи Національної поліції (ювенальна поліція), службу у справах дітей, УО про кваліфікований Комісією випадок булінгу (цькування) протягом одного дня.

Реагування на доведені випадки булінгу

1.На основі рішення комісії з розгляду випадків булінгу (цькування), яка кваліфікувала випадок як булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварку, тобто відповідні дії носять систематичний характер, директор закладу:

- повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України (ювенальна поліція), службі у справах дітей, УО про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти;

- забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування) (далі - Заходи).

2.Заходи здійснюються заступником директора з виховної роботи у взаємодії з практичним психологом школи та затверджуються директором закладу.

3.З метою виконання Заходів можна запроваджувати консультаційні години у практичного психолога, створювати скриньки довіри, оприлюднювати телефони довіри.

Відповідальність осіб причетних до булінгу (цькування)

1.Відповідальність за булінг (цькування) встановлена статтею 173 п. 4 Кодексу України про адміністративні правопорушення такого змісту:

«Стаття 173 п.4» . Булінг (цькування) учасника освітнього процесу.

2.Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого, - тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

3.Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, - тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

4.Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене малолітніми або неповнолітніми особами віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, - тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

5.Діяння, передбачене частиною другою цієї статті, вчинене малолітньою або неповнолітньою особою віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, - тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

6.Неповідомлення директором закладу уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу (цькування) учасника освітнього процесу - тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням до двадцяти процентів заробітку.

Розділ V. АЛГОРИТМ ЩОДО ПОПЕРЕДЖЕННЯ БУЛІНГУ

1.Ознайомлення учасників освітнього процесу з нормативно - правовою базою та регулюючими документами щодо превенції проблеми насилля в освітньому середовищі.

2.Проведення зустрічей, круглих столів, семінарів, тренінгів із залученням представників правоохоронних органів, служб соціального захисту, медичних установ та інших зацікавлених організацій.

3.Запровадження програми правових знань у формі гурткової, факультативної роботи.

4.Організація роботи гуртків, факультативів із психології.

5.Створення інформаційних куточків для учнів із переліком організацій, до яких можна звернутися у ситуації насилля та правопорушень.

6.Ознайомлення учителів і дітей з інформацією про прояви насильства та його наслідки.

7.Батьківські збори - це форма організації спільної діяльності батьків, учителів, практичного психолога , яка передбачає їх спілкування з метою обговорення актуальних питань навчання і виховання, ухвалення рішень.

8.Консультації - форма роботи з батьками, яка передбачає надання фахівцями психологічної служби допомоги батькам із різних проблем родинного виховання.

9.Педагогічний консиліум - форма спілкування учнів, учителів, фахівців психологічної служби навчального закладу та батьків, метою якої є цілісне, різнобічне вивчення особистості учня, вироблення єдиної педагогічної позиції; визначення головних напрямів удосконалення виховного процесу зусиллями вчителів, батьків, самого учня; тренінги спілкування, методики оволодіння аутотренінгом.

10.Для успішного попередження та протидії насильству треба проводити заняття з навчання навичок ефективного спілкування та мирного розв’язання конфліктів.

Розділ VІ

І.ПРИНЦИПИ ЗАХИСТУ ОСОБИСТИХ ДАНИХ ДИТИНИ

1.Особисті дані дитини мають бути захищені, згідно з положеннями Закону України «Про захист персональних даних» від 01.06.2010 р. № 2297-VI.

2.Працівники закладу, які працюють з особистими даними дітей, повинні зберігати їх конфіденційність і вживати заходів для їх захисту від несанкціонованого доступу.

3.Особисті дані дитини надаються лише тим особам і організаціям, які мають на це право, згідно із законодавством України.

4.Працівники закладу мають право працювати з особистими даними

дитини та надавати їх у рамках розслідування, яке проводиться міждисциплінарною групою.

5.Працівник закладу освіти може використовувати інформацію про дитину з освітньою або навчальною метою лише за умови анонімності дитини та неможливості її ідентифікації за допомогою такої інформації.

6.Працівник закладу освіти не має права надавати інформацію про дитину, її батьків чи опікунів представникам засобів масової інформації (ЗМІ).

7.Працівники закладу освіти не мають права надавати можливість представникам засобів масової інформації встановлювати контакт з дітьми.

8.Працівники закладу освіти не мають права розмовляти з представниками засобів масової інформації про дітей, їхніх батьків чи опікунів без їхнього дозволу

ІІ.ПРИНЦИПИ ЗАХИСТУ ЗОБРАЖЕНЬ

1.Визнаючи право дітей на приватність і захист особистих інтересів, заклад освіти повинен захищати зображення дітей.

2.Працівники закладу не мають права давати дозвіл на фото-, відеозйомку дітей або їх аудіозапис на території навчального закладу без попередньої згоди батьків або опікунів дитини (письмова форма).

3.Для отримання згоди батьків (опікунів) для фото-, відеозйомки дитини працівник закладу освіти має звернутися до них згідно з процедурою для отримання такого дозволу. Не дозволяється надавати представникам ЗМІ контактні дані батьків (опікунів) дитини без їх попередньої згоди.

4.Оприлюднення працівником закладу освіти зображення дитини у будь-якому вигляді (фото-, відео- або аудіозапису) потребує попередньої згоди батьків або законних опікунів дитини у письмовій формі.

ІІІ.ПРИНЦИПИ ДОСТУПУ ДІТЕЙ ДО МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ

1.Надаючи дітям доступ до мережі Інтернет, заклад зобов’язаний вжити всіх заходів для захисту їх від матеріалів, які можуть зашкодити їхньому належному розвитку.

2.На території закладу освіти дитина може мати доступ до мережі Інтернет у таких випадках:

• під наглядом учителя на заняттях з вивчення комп’ютера (уроки інформатики);

• без нагляду вчителя - на комп’ютерах навчального закладу, призначених для цього (вільний доступ).

3.Коли дитина отримує доступ до мережі Інтернет під наглядом працівника закладу, останній має розповісти дитині про принципи безпечного користування мережею Інтернет. Крім того, працівник закладу відповідає за забезпечення безпеки дітей при використанні мережі Інтернет під час занять.

4.На комп’ютерах закладу, призначених для вільного доступу до мережі Інтернет, мають буди постійно доступними навчальні матеріали з безпечного користування нею.

5.Учителі інформатики мають щонайменше один раз на місяць перевіряти, чи не має небезпечних матеріалів на комп’ютерах з доступом до мережі Інтернет.

Розділ VІІ. МОНІТОРИНГ КБОС

1.Директор закладу призначає уповноважену особу за реалізацію Кодексу, порядок повідомлення та втручання, де поетапно зазначено, що слід робити, коли дитина стала жертвою насильства.

2.Призначена особа відповідає за реалізацію антибулінгового Кодексу, реагування на будь-які сигнали щодо його порушення, а також за внесення пропозицій стосовно внесення змін до антибулінгового кодексу.

3.Кожні пів року відповідальна особа повинна проводити загальний моніторинг рівня виконання вимог антибулінгового кодексу працівниками закладу. Зразок анкети для проведення моніторингу наведено в Додатку .

4.Під час проведення такого загального моніторингу працівники закладу можуть подавати пропозиції стосовно внесення змін до антибулінгового кодексу та повідомляти про порушення його вимог на території школи.

5.На основі результатів анкет працівників закладу відповідальна особа має підготувати звіт та передати його директору школи.

6.Враховуючи результати моніторингу, директор закладу повинен внести необхідні зміни до антибулінгового кодексу та повідомити про них працівників школи.

І.Функціональні обов’язки відповідального за моніторинг дотримання положень КБОС

1.Отримання повідомлень про ризики для дітей і реагування на них.

2.Проведення не рідше ніж один раз на рік загального моніторингу рівня виконання вимог КБОС та реагування на будь-які сигнали щодо його порушення. Для цього можна використовувати метод анкетування, опитування тощо (зразок додається).Під час проведення такого загального моніторингу працівники закладу мають змогу подавати пропозиції щодо внесення змін до КБОС та повідомляти про порушення його вимог на території закладу.

3.Надання пропозицій щодо внесення можливих змін у КБОС.

4.Підготовка звіту за результатами анкет працівників закладу та подання його директору школи.

5.Враховуючи результати моніторингу, директор закладу повинен внести необхідні зміни до КБОС та повідомити про них працівників:

-консультування працівників закладу щодо конкретних випадків порушення безпеки дитини;

-роз’яснення у разі потреби батькам, дітям положень КБОС, надання інформації щодо їх змін;

-інформування (у разі потреби) про випадки порушення безпеки дитини (ризики, загрози, насильство) компетентних установ, таких як поліція (шкільні офіцери поліції), соціальні служби.

ІІ.Показники виконання вимог антибулінгового кодексу.

1.Заклад освіти запровадив та виконує Кодекс безпечного освітнього середовища.

2.У закладі запроваджено реалізацію антибулінгового кодексу, який містить принципи захисту дітей від насильства.

3.Стратегія і відповідні принципи захисту дітей дотримуються усіма учасниками освітнього процесу.

4.Стратегія визначає такі питання:

- порядок повідомлення та втручання, де поетапно зазначено, що слід робити, коли дитина стала жертвою насильства або її безпеці загрожують незнайомі люди, члени родини чи працівники закладу;

- правила захисту особистих даних, які визначають методи збереження та поширення інформації про дітей;

- правила захисту зображень дітей, які визначають, як можна знімати дітей на фото або відео та поширювати їх зображення;

- правила доступу дітей до мережі Інтернет і їх захисту від шкідливих матеріалів, розміщених у ній, включно з призначенням особи або осіб, відповідальних за нагляд за безпечним використанням комп’ютерної мережі.

- принципи безпечних відносин між працівниками закладу та дітьми, включно з повним описом поведінки, яка є неприйнятною при спілкуванні з дітьми.

5.Визначено особи, відповідальні за реалізацію антибулінгового кодексу - адміністрація закладу, класні керівники, психолог школи, учителі-предметники.

6.У закладі затверджено документ під назвою «Кодекс безпечного освітнього середовища загальноосвітньої школи № 9 м. Світловодська», який затверджено рішенням педагогічної ради 30.10.2020 року протокол №10.

ІІІ. Заклад освіти здійснює нагляд за своїми працівниками для запобігання випадкам насильства проти дітей.

1.Прийняття на роботу нових працівників із перевіркою їх біографічних даних, характеристик і придатності для роботи з дітьми.

2.У випадках, коли виникають підозри щодо можливих загроз безпеці дітей або застосування насильства проти дітей працівниками закладу, у закладі освіти завжди дотримуються вимог, зазначених у антибулінговому кодексі.

ІV. Заклад освіти проводить навчання своїх працівників з питань захисту дітей від насильства та надання їм допомоги у небезпечних ситуаціях.

1.Усі працівники закладу ознайомлені з антибулінговим кодексом.

2.Усі працівники закладу знають, як розпізнати чинники ризику й ознаки насильства проти дітей, а також правові аспекти захисту дітей (обов’язковість втручання для залучення правоохоронної системи).

3.Класні керівники пройшли інструктаж із питань запобігання випадкам знущань над однолітками серед дітей і реагування на них.

4.Працівники закладу мають доступ до інформації про можливість отримання допомоги у випадках, коли підозрюється застосування насильства проти дітей, разом із контактними даними місцевих установ, які надають допомогу у надзвичайних ситуаціях.

V. Заклад освіти проводить навчання батьків із питань виховання без застосування насильства та захисту дітей від насильства.

1.На сайті закладу розміщена необхідна інформація щодо таких питань:

- виховання дітей без застосування насильства;

- захист дітей від насильства та зловживань, загрози для дітей у мережі Інтернет;

- можливості для вдосконалення навичок виховання;

- контактні дані установ, які надають допомогу у складних життєвих ситуаціях

2.Усі батьки ознайомилися з антибулінговим кодексом.

VІ. У закладі освіти навчають дітей, як захистити себе від усіх форм насильства.

1.У закладі освіти на виховних годинах організовано заняття з питань прав дитини та захисту від насильства і зловживань (також у мережі Інтернет).

2.Діти знають, що вони мають звертатися за порадами та допомогою у випадках насильства та боулінгу до класного керівника, психолога, заступника директора.

3.У закладі функціонує «Скринька довіри».

4.Діти мають доступ до інформації про права дитини та можливості отримання будь-якої допомоги у складних ситуаціях, зокрема про безкоштовні гарячі лінії для дітей і молоді (інформація розміщена на сайті школи та на стендах поверхів).

VІІ. Заклад освіти проводить моніторинг своєї діяльності та регулярно перевіряє її на відповідність прийнятим стандартам захисту дітей.

1.Прийняті правила та процедури для захисту дітей переглядаються щонайменше один раз на рік.

2.У рамках проведення контролю за дотриманням правил і процедур для захисту дітей у закладі проводяться консультації з дітьми та їхніми батьками (опікунами).

3.Щорічно готується внутрішній звіт про виконання антибулінгового кодексу.

Розділ VІІІ. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.КБОС закладу стає чинним у день його оприлюднення.

2.Оприлюднення документа має відбутися таким чином, щоб він був доступний усім учасникам освітнього процесу (через його розміщення на сайті закладу)

Додаток 1.
Анкета «Моніторинг дотримання положень КБОС»
Так Ні
1. Чи знаєте Ви правила та положення КБОС?
2. Чи знайомі Ви з процедурою дій, коли є підозра на існування загрози для безпеки дитини?
3. Чи знаєте Ви, як реагувати на загрозу безпеці дитини?
4. Чи помітили Ви будь-які порушення положень Кодексу безпечного освітнього середовища іншими працівниками Вашого навчального закладу?
5. Чи є у Вас зауваження або пропозиції (зокрема, щодо внесення змін) стосовно Кодексу безпечного освітнього середовища?
Додаток 2

Орієнтовний перелік тем для навчання учнів:

• Як протистояти тиску та відстоювати власну позицію.

• Моя поведінка в конфлікті/небезпечній ситуації.

• Як будувати стосунки з однолітками.

• Правила безпеки в Інтернеті.

• Вчимося розуміти один одного.

• Як адаптуватися до нових умов/незнайомої ситуації.

• Насильство. Як його уникнути?

• Взаєморозуміння – гарантія твоєї безпеки.

• Маніпуляції та захист від них.

• Для чого потрібна конкуренція в групі?

• Вчимося довіряти один одному.

• Безпечна школа. Маски булінгу.

• Конфлікт і взаємодія.

Орієнтовний перелік тем для навчання батьків:

Орієнтовний перелік тем для навчання батьків:

• Булінг у школі: як діяти батькам?

• Школа, батьки, діти – як сформувати взаємини?

• Безпечний Інтернет.

• Як спілкуватися з власною дитиною? (Мистецтво ефективного

спілкування з дитиною).

• Попередження насильства, жорстокості в сім’ї або дитинство по-

чинається з любові.

• Як правильно подолати свою та чужу агресію?

• Методи позитивної дисципліни.

• Як навчитися довіряти власній дитині або поговоримо про довіру.

• П’ять шляхів до серця дитини.

• Поняття безпеки. Безпека освітнього середовища

Орієнтовний перелік тем для навчання вчителів:

• Цькування у школі: як лікувати клас від булінгу.

• Особливості підтримки дітей і їхніх сімей у ситуації домашнього

насильства.

• Законодавство з питань протидії насильству над дітьми.

• Як уникати конфліктів з учнями?

• Педагогіка партнерства.

• Як подолати агресію учнів?

• Як згуртувати/здружити колектив?

• Майстерність педагогічного спілкування.

• Безпечне освітнє середовище.

• Принципи захисту особистих даних учнів, їх зображень.






Кiлькiсть переглядiв: 5166

Коментарi