Просимо кожного педагогічного працівника заповнити відповідну анкету до 31.08.2022
Мета методичної роботи:
· забезпечення функціонування внутрішньої системи якості освіти, що сприяє розвиткові самоефективної особистості в умовах Нової української школи;
· розвиток безпечного, толерантного середовища закладу освіти;
· розвиток навичок роботи з інформацією, медіа та формування у здобувачів освіти навичок роботи з ІКТ;
· подальша підтримка здобувачів освіти з особливими освітніми потребами;
· покращення умов для пошуку, підтримки й розвитку обдарованих дітей та молоді;
· безперервність освіти педагогічних працівників;
· забезпечення умов для поглиблення життєвих і кар’єрних навичок учителів, зокрема гнучкості та пристосовуваності, адаптації до різних ролей та рівнів відповідальності; для формування вмінь щодо ефективної праці в умовах двозначності (неоднозначності) та зміни пріоритетів;
· осмислення, аналіз і перебудова власного досвіду, порівняння своєї діяльності з досвідом інших учителів і досягнень педагогічної науки, впровадження передового педагогічного досвіду;
· організація роботи щодо вивчення та узагальнення педагогічного досвіду;
· сформованість установки вчителів на реалізацію провідного дидактичного принципу – доступності навчального матеріалу;
· обґрунтування вибору навчального матеріалу та методичних форм і прийомів;
· ступінь засвоєння вчителем значущості методичної теми, над якою працює він особисто, методична комісія, творча група, свого місця в її вирішенні;
· координація діяльності методичних комісій та інших структурних підрозділів;
· забезпечення методичного супроводу навчальних програм, розробка авторських програм і дидактичного матеріалу;
· організація інноваційної діяльності, яка спрямована на опанування продуктивними педагогічними технологіями, розробку авторських програм;
· організація консультування педагогічних працівників з питань удосконалення педагогічної майстерності, методики проведення різних видів занять;
· підтримка ініціатив, спрямованих на саморозвиток спільнот закладу, самооцінювання якості й ефективності освітнього процесу.
Основні напрямки діяльності методичної ради
· аналіз академічної навченості учнів з базових дисциплін;
· організація роботи з опанування продуктивними освітніми технологіями;
· обговорення методики проведення окремих видів навчальних занять і зміст дидактичних матеріалів до них;
· використання ІКТ;
· удосконалення навчально-матеріальної бази гімназії;
· вивчення досвіду роботи методичних комісій.
У 2022/2023 навчальному році методична робота школи спрямована на реалізацію проблемної теми:
«Формування життєвих компетенцій здобувачів освіти у рамках освітнього простору»
І. Організаційне забезпечення методичної роботи
№ з/п | Види і форми діяльності | Зміст діяльності | Терміни | Відповідальні |
I. | Діяльність методичної ради | 1.Координація методичної роботи Відслідкування результативності інноваційних процесів | Протягом року | Адміністрація |
2.Засідання методичної ради | Згідно плану | Заступник з НВР | ||
3.Психолого-педагогічний консиліум «Проблеми адаптації першокласників до навчання в гімназії» - Класно-узагальнюючий контроль в 5-х класах «Адаптація учнів 5-х класів до нових умов шкільного життя» - Психолого-педагогічний консиліум «Адаптація учнів 5-х класів до нових умов шкільного життя» | Жовтень | Психолог | ||
4.Контроль нормативності заповнення сторінок класних журналів, особових справ, журналів БЖД | Жовтень | Заступник з НВР | ||
5.Контроль стану ведення ділової документації вчителя | Жовтень | Заступник з НВР, психолог, | ||
II. | Діяльність ПСВ | 1. Визначення задач і планування роботи ПСВ. 2. Робота ПСВ щодо підвищення педагогічної майстерності вчителів, їхньої кваліфікації, навчання педагогічних кадрів. 3. Робота ПСВ щодо підготовки до педагогічних рад, предметних декад і тижнів. | Вересень Протягом року Протягом року | Керівники ПСВ |
IІІ. | Освітня діяльність, педагогічні читання | 1. Проведення предметних тижнів | ||
Тиждень фізкультури | 03.10-07.10 | Вчителі фізичної культури | ||
Тиждень психології | 10.10-14.10 | психолог | ||
Тиждень хімії | 17.10-21.10 | Вчитель хімії | ||
Тиждень географії | 12.09-16.09 | Вчитель географії | ||
Тиждень трудового навчання | 31.10-04.11 | Вчитель трудового навчання | ||
Тиждень української писемності та мови | 07.11-11.11 | Вчителі української мови та літератури | ||
Тиждень початкової школи | 23.01-27.01 | Вчителі , які викладають в початковій ланці | ||
Тиждень інформатики | 06.02-10.02 | Вчителі інформатики | ||
Тиждень історії | 20.02-24.02 | Вчителі історії | ||
Тиждень музичного мистецтва | 13.03-17.03 | Вчитель музичного мистецтва | ||
Тиждень біології «Приліт птахів» | 03.04-07.04 | Вчитель біології | ||
IV. | Зв'язок із закладами вищої освіти | 1. Налагоджування співробітництва. 2. Продовжити співробітництво з КОІППО. | Вересень Протягом року | Адміністрація |
II. Технологічне забезпечення освітнього процесу
№ з/п | Види і форми діяльності | Зміст діяльності | Терміни | Відповідальні |
1. | Планування | Систематизація планування освітнього процесу Планування роботи ПСВ | Серпень, вересень | Адміністрація Керівники ПСВ |
2. | Організація дистанційного навчання у закладі, методичні заходи | Вибір режимів, електронних освітніх ресурсів, електронної освітньої платформи для проведення дистанційних уроків | Вересень | Педагогічний колектив |
Надання допомоги учителям в роботі з Google Meet (майстер клас) | Жовтень | Вчителі інформатики | ||
Надання методичної допомоги вчителям щодо оволодіння ними вмінь роботи з електронними освітніми ресурсами | Жовтень | Заступник директора з НВР | ||
Групова консультація «Розвиток творчого потенціалу вчителя під час дистанційного уроку» | Листопад | Заступник директора з НВР | ||
Організація самоосвітньої діяльності вчителів | Листопад | Заступник директора з НВР | ||
Практичне заняття «Організація самостійної роботи учнів під час дистанційного навчання» | Грудень | Заступник директора з НВР | ||
Групова консультація «Організація групової роботи зі здобувачами освіти під час дистанційного навчання» | Грудень | Заступник директора з НВР | ||
Розробка рекомендацій: «Дистанційне навчання і першокласники» | березень | Заступник директора з НВР | ||
Практичне заняття «Інструменти для ефективної та цікавої роботи під час дистанційної освіти» | березень | Вчителі інформатики | ||
Обмін досвідом «Мої педагогічні надбання під час дистанційного навчання | Квітень | Педагогічні працівники | ||
Результативність роботи під час дистанційного навчання, обмін думками | Травень | Керівники ПСВ |
III. Індивідуалізація освітнього процесу, створення умов для розвитку здібностей учнів
№ з/п | Види і форми діяльності | Зміст діяльності | Терміни | Відповідальні |
1. | Вивчення індивідуальних особливостей учнів | 1. Моніторинг академічної навченості здобувачів освіти. | Вересень Грудень Травень | Заступник директора з НВР |
2. Моніторинг академічної доброчесності учнів. | Грудень Травень | Заступник директора з НВР | ||
3. Моніторинг організації дистанційного навчання. | Один раз на тиждень під час карантинних обмежень і воєнного стану | Заступник директора з НВР | ||
2. | Індивідуальна і творча робота з учнями | 1. Організація індивідуальних занять з обдарованими учнями. | Протягом року | Вчителі-предметники |
2. Конкурс «Учень року - 2023». | Протягом року | Заступник директора з НВР |
ІV. Керівництво інноваційною діяльністю
№ з/п | Зміст діяльності | Терміни | Відповідальні | Підведення підсумків |
1. | Забезпечити функціонування внутрішньої системи якості освіти, що сприяє розвиткові самоефективної особистості в умовах Нової української школи | Протягом року | Педагогічний колектив | МР |
2. | Продовжити роботу педагогів щодо впровадження в практику продуктивних технологій, зокрема дистанційних | Протягом року | Заступник директора з НВР | На засіданнях ПСВ |
3. | Методичні тижні – предметні панорами | Протягом року | Керівники ПСВ | МР |
3.ПЛАН РОБОТИ МЕТОДИЧНОЇ РАДИ на 2022/2023 навчальний рік
№ з\п | Зміст засідань | Термін | Відповідальний за виконання | Відмітка про виконання |
І. | 1. Про аналіз методичної роботи за 2021-2022 навчальний рік. | Серпень 2022 р. | заступник директора з навчально-виховної роботи | |
2. Ключові завдання методичних підрозділів школи щодо реалізації Концепції Нової української школи, пріоритетні напрямки роботи у 2022-2023 навчальному році | заступник директора з навчально-виховної роботи | |||
3.Особливості нормативно-правового та організаційно-методичного забезпечення освітнього процесу у 2022-2023 навчальному році. | заступник директора з навчально-виховної роботи | |||
4. Обговорення та погодження плану роботи методичної ради на 2022-2023 навчальний рік. | Члени МР | |||
5. Затвердження планів роботи професійних спільнот на 2022-2023 навчальний рік в рамках продовження роботи над науково-методичню проблемою: «Формування життєвих компетенцій здобувачів освіти у рамках освітнього простору» | Члени МР | |||
5. Про організацію педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності | Члени МР | |||
6. Про атестацію педагогічних працівників у 2022-2023 навчальному році. | заступник директора з навчально-виховної роботи | |||
ІІ. | 1. Про участь педагогічних працівників у Всеукраїнському конкурсі «Учитель року – 2023» | Листопад 2022 р. | заступник директора з навчально-виховної роботи | |
2. Про підсумки проведення шкільних предметних олімпіад | Члени МР | |||
ІІІ. | 1.Про хід атестації педагогічних працівників у 2022-2023 навчальному році. | Лютий 2023 р. | заступник директора з навчально-виховної роботи | |
2.Творчі звіти ПС | Члени МР | |||
3.Про підготовку та організацію проведення державної підсумкової атестації в 4, 9-х класах. Обговорення нормативних документів. | Члени МР | |||
ІУ | 1.Про підсумки атестації педагогічних працівників у 2023 році. | Квітень 2023 р. | заступник директора з навчально-виховної роботи | |
2.Вивчення та обговорення нормативних документів з питання організованого закінчення навчального року. | Члени МР | |||
3. Про впровадження засад Нової української школи у 5 класах | заступник директора з навчально-виховної роботи | |||
У. | 1.Про підсумки виконання плану методичної роботи гімназії та визначення пріоритетів роботи в 2022-2023 навчальному році. | Травень 2023р. | заступник директора з навчально-виховної роботи | |
2.Обговорення досвіду роботи вчителів школи з формування в учнів ключових компетентностей. | Члени МР | |||
3.Про підсумки освітнього процесу з використанням дистанційних технологій | Члени МР | |||
4.Про планування методичної роботи на 2023-2024 навчальні роки | Члени МР |
Склад методичної ради гімназії:
ПІБ членів МР | Обов’язки членів МР | Посада |
Котляр Ірина Сергіївна | голова МР | заступник директора з навчально-виховної роботи |
Стороженко Вікторія Анатоліївна | секретар МР | педагог - організатор |
Безкровна Алла Георгіївна | Член МР | Вчитель музичного мистецтва, голова ПС класних керівників |
Федан Людмила Павлівна | Член МР | Вчитель хімії та біології , голова ПС вчителів суспільно-природничо-математичного циклу |
Винник Ірина Леонідівна | Член МР | Вчитель української мови та літератури , голова ПС вчителів мови та літератури |
Пугач Ірина Григорівна | Член МР | Вчитель початкових класів, голова ПС вчителів початкових класів |
Москаленко Наталія Олександрівна | Член МР | Вчитель основ здоров’я, трудового навчання, образотворчого мистецтва Голова ПС вчителів основ здоров'я, фізичної культури, мистецтва |
Хитрук Олена Олександрівна | Член МР | Асистент вчителя |
Мережа методичної роботи в гімназії:
Форма | Керівник | Проблема |
М/О вчителів початкових класів | Пугач І.Г.. | Впровадження компетентісно-орієнтованого підходу в освітній процес |
М/О вчителів мови та літератури | Винник І.Л. | Формування ключових та предметних компетентностей учнів на уроках предметів гуманітарного циклу в умовах оновлення змісту освіти |
М/О вчителів суспільно-природничо-математичного циклу | Федан Л.П. | Реалізація компетентнісного підходу на уроках предметів природничо-математичного циклу в умовах оновлення змісту освіти |
М/О вчителів основ здоров'я, фізичної культури, мистецтва | Москаленко Н.О. | Використання форм і методів сучасних педагогічних технологій в організації освітнього процесу з метою розвитку особистості учня |
М/О класних керівників | Безкровна А.Г. | Виховання духовної культури особистості та створення умов для формування соціальної активності дитини |
- природничо-математичні дисципліни http://pmz407.blogspot.com/
- суспільствознавчі дисципліни http://koippo406.blogspot.com/- предмети духовно-морального спрямування https://sites.google.com/site/vivcennapredmetiv/- іноземні мови http://inozemnakoippo.blogspot.com/p/blog-page_50.html- економіко - технологічні дисципліни http://economtechnological.blogspot.com/- "Фізична культура" та "Захист Вітчизни" http://mikolakola61.blogspot.com/p/blog-page_43.html- інформатика та інформаційні технології http://itkrvg.blogspot.com/- "Основи здоров’я" http://osnovizd.blogspot.com/